W dniu 07 grudnia 2012r. o godz. 10.00 w sali konferencyjnej Delegatury Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Zamościu odbyła się II edycja konkursu wiedzy o Lokalnej Grupie Działania „Nasze Roztocze” i obszarze objętym Lokalną Strategia Rozwoju. Celem konkursu było upowszechnianie wiedzy o działaniach prowadzonych przez LGD, pro-mocja obszaru objętego Lokalną Strategią Rozwoju, zainteresowanie uczniów szkół gimnazjal-nych historią regionu i jego zabytkami oraz inspirowanie w odkrywaniu ciekawych miejsc pod względem przyrodniczym, historycznym i krajobrazowym. Do walki o atrakcyjne nagrody przystąpiło 33 uczniów, którzy mieli za zadanie rozwiązać test składający się z 20 pytań z zakresu działalności LGD oraz obszaru objętego LSR. Komisja konkursu w składzie: Małgorzata Kwaśniak – Dyrektor Biura LGD, Zofia Pilip – Wiceprezes Zarządu, Agnieszka Adamczuk – Sekretarz Zarządu oraz Aneta Molenda – Członek Zarządu dokonała oceny testów. Wszyscy uczestnicy wykazali się doskonałym przygotowaniem i wiedzą na temat naszego Stowarzyszenia. W związku z uzyskaniem wysokich ocen, konieczne było przeprowadzenie dogrywki aby wyłonić zwycięzców. O pierwsze miejsce walczyły 2 gimnazjalistki, które bezbłędnie odpowiedziały na wszystkie pytania testowe zaś o trzecie miejsce ubiegało się aż 5 uczestników konkursu, którzy uzyskali 19 pkt. z testu.
Ostatecznie zwycięzcami konkursu zotali:
I miejsce — Karolina Kawałko - Zespół Szkół w Suchowoli
Lustrzanka cyfrowa
II miejsce – Weronika Gardiasz – Zespół Szkół w Zwierzyńcu – Gimnazjum Publiczne
Cyfrowy aparat fotograficzny
III miejsce – Cezary Wiatrzyk - Zespół Szkół w Szewni Górnej
Przenośny odtwarzacz mp4
Wyróżnienia otrzymali:
1. Patrycja Grzyb – Samorządowy Zespół Gimnazjum im. H. Sienkiewicza w Józefowie
2. Diana Sak – Zespół Szkół w Szewni Górnej
3. Martyna Zgnilec — Zespół Szkół im. Papieża Jana Pawła II w Płoskiem
4. Monika Margol – Samorządowy Zespół Gimnazjum im. H. Sienkiewicza w Józefowie
Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie i życzymy dalszych sukcesów w zdobywaniu nowej wiedzy.